Nous radars per reduir la velocitat de circulació, millorar el compliment dels límits i rebaixar la sinistralitat i el nombre de ferits. Enguany s’instal·laran 2 radars de tram i 32 radars fixos, i s’habilitaran una trentena d’ubicacions per a radars pedagògics rotatoris. L’ampliació dels punts de control ajudarà a consolidar el model de ciutat 30, ja que es preveu que a finals d’any el 75% dels carrers tinguin un límit de velocitat de 30 km/h.
Els radars de tram permeten calcular la velocitat mitjana d’un vehicle en un trajecte concret, i enguany se’n posaran en funcionament dos:
A més, s’instal·laran 32 radars fixos, que permeten calcular la velocitat d’un vehicle en un lloc concret, en vies principals i carrers 30 on s’ha detectat un nombre elevat d’infraccions per excés de velocitat.
També es prepararan una trentena de punts repartits pels deu districtes per ubicar-hi radars pedagògics de manera rotatòria. Aquests panells electrònics informen de la velocitat d’un vehicle i alerten si supera el límit de la via, però sense imposar sancions.
Cap a una ciutat 30
A finals d’any el 75% dels carrers tindran un límit de velocitat de 30 km/h. Els objectius són:
L’ampliació del nombre de radars a la ciutat ajudarà a consolidar aquest model de ciutat 30 en què s’avança.
Comentaris