El Gremi ofereix a tots els seus agremiats la gestió i tramitació de l’autorització de transport privat complementari de mercaderies (MPC) i autorització de transport públic (MDP) davant el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
Aquest servei és de caràcter gratuït, en la qualitat de soci del Gremi, i únicament s’han de pagar les taxes corresponents aprovades pel òrgan administratiu competent.
Els expedients que tramitem són els següents:
Donar d’alta l’autorització
Augmentar la flota de vehicles (donar d’alta còpies certificades)
Reduir la flota de vehicles (disminuir les còpies certificades)
Substituir un vehicle autoritzat
Sol·licitar la transmissió de l’autorització de transport (canvi de titular)
Renovar l’autorització (visar)
Rehabilitar l’autorització caducada
Canviar la residència de l’autorització de transport públic
A través del Gremi s’imparteix diferents cursos de formació, essent un d’aquests la formació continua de 35 hores per l’obtenció del certificat d’aptitud professional (CAP). Una vegada els alumnes hagin superat aquesta formació, el Gremi tramita de forma gratuïta, únicament s’han d’abonar les taxes corresponents, l’expedició de la Targeta d’Aptitud Professional.
El CAP és el certificat que acredita que determinats conductors professionals han superat la nova formació obligatòria establerta a l’Unió Europea.
El carnet CAP s'acompanya dels permisos o carnets de conduir per a camió C1, C1+E, C, C+E (o D1, D1+E, D i D+E per a autobusos).
El tacògraf digital, la instal·lació del qual és obligatòria per a tots els vehicles matriculats a partir de l'1 de gener de 2006, grava i emmagatzema a la seva memòria i a la de les targetes dels conductors, dades per controlar els temps de conducció i descans.
El Gremi ofereix a tots els agremiats la petició, renovació o substitució de la targeta del tacògraf digital de l'empresa de forma gratuïta, en qualitat de soci del Gremi, i únicament s'han de pagar les taxes corresponents aprovades per l'òrgan administratiu competent.
Sol·licitem també les targetes de conductor dels teus treballadors per a què només es dediquin a la seva feina.
Denúncies de Trànsit, Transports, Municipals o altres.
El Gremi tramita la gestió de les denúncies i multes interposades per l’Administració per la circulació a les Rondes B-10 (Ronda Litoral) i B-20 (Ronda de Dalt).
Estudiem qualsevol denúncia, la seva possibilitat de recurs i t’adrecem a un especialista si no podem donar-te resposta.
Normativament les empreses que realitzin transport de residus, siguin perillosos o no, s'han d'inscriure al Registre de Transportistes de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC).
El Gremi ofereix als seus agremiats i de forma gratuïta la tramitació d’aquesta inscripció davant l’ARC.
Cal recordar que en virtut de la Llei 22/2001, de 28 de juliol de residus i sòls contaminats, es regula un nou règim de comunicació prèvia a l'activitat de transport de residus, essent la norma general que el transport de residus no perillosos no comportarà el dipòsit de fiança.
Et donem els registres en resums o formats que puguis llegir o t’expliquem com tenir-ho.
El Gremi posa a la disposició dels seus agremiats un servei gratuït, excepte les taxes obligatòries, per la tramitació de documentació tant de conductors com de vehicles davant la Direcció General de Trànsit, destacant:
Carnets de conduir: duplicats, canvi de domicili, permisos internacionals, transport d’ADR,…
Vehicles: duplicats de documents, canvi de domicili, baixes temporals i definitives, altes, rehabilitacions, informació sobre vehicles…
El Gremi expedeix, a sol·licitud dels agremiats, certificats de paralització de vehicles en cas de sinistre, on es certifica d'acord amb la normativa establerta i segons els preus regulats en l'indicador públic de renta vigent, els imports que li corresponen segons els dies de paralització del vehicle.
Així mateix, en el cas de citació judicial per corroborar les dades indicades en el certificat, la persona representant del Gremi assisteix al judici.
En virtut de la Llei 32/2006, de 18 d'octubre, i el Reial decret 1109/2007, de 24 d'agost, que la desenvolupa, es regula que totes les empreses actuïn en un procediment de contractació o subcontractació en el sector de la construcció han d'estar, amb caràcter previ, inscrites en el Registre d'empreses acreditades (REA).
A partir del 26 d'agost del 2008 han de constar en el Registre totes les empreses amb domicili social a Catalunya que vulguin ser contractades o subcontractades per treballar en una obra de construcció. Així mateix, s'han d'inscriure en aquest Registre les empreses incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquesta normativa que desplacin treballadors a Espanya, en virtut del previst a la Llei 45/1999, de 29 de novembre, quan la seva primera prestació de serveis s'hagi de dur a terme en l'àmbit territorial de Catalunya.
El Gremi ofereix des de l'inici de la constitució d'aquest Registre, la tramitació gratuïta de la inscripció, renovació i variació de dades de les empreses agremiades. Les empreses només han d'abonar les taxes establertes per l'Administració, així com la tutoria via telefònica del procés per aquelles empreses que ho desitgin gestionar des de les seves instal·lacions.
Informem de les ajudes que les Administracions aproven respecte al transport, i tramitem aquests expedients davant les corresponents Administracions Públiques.
Molts més tràmits i altres que pots demanar-nos per a què augmentem els serveis que oferim.
Tant si ets autònom com si tens una empresa, podem fer tràmits i gestions en nom teu en la Generalitat de Catalunya (Gencat) o en el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el MITMA (abans Ministeri de Foment). El Gremi no cobra honoraris per les gestions als seus socis, el preu és només la taxa que demanen les Administracions, si escauen.