L' Ajuntament informa del següent:
El 15 de setembre van començar a fer-se efectives les sancions per circular per la ZBE Rondes de Barcelona sense distintiu ambiental o autorització.
Tanmateix, als vehicles professionals destinats al transport de mercaderies i al transport de passatgers se'ls va atorgar un temps de moratòria addicional, amb una ampliació diferent segons el tipus de vehicle.
L’1 d’abril s’acaba aquest temps addicional concedit a les furgonetes (N1) després d’allargar la moratòria uns mesos més per ajudar a adoptar energies menys contaminants.
Alhora, s’acaba també la moratòria per als cotxes (M1) o motos (L) d’autònoms amb rendes baixes, que també s’havia ampliat atenent les conseqüències socioeconòmiques derivades de la crisi de lacovid-19, així com també el llindar econòmic, que va situar-se a dues vegades l’IPREM.
Recordem que durant aquest temps s’han posat en marxa un seguit d’ajudes i subvencions per a la compra de vehicles de baixes emissions destinats al transport i distribució urbana de mercaderies, recollides al web zbe.barcelona.
Reduir el trànsit i l’espai dedicat als vehicles privats a la ciutat és clau per millorar la qualitat de l’aire. L’excés de contaminació a la ciutat provoca un 7% de les morts naturals: són unes mil defuncions l’any que podríem evitar si la ciutat no sobrepassés els llindars. També provoca el 33% dels casos nous d’asma infantil (525 l’any) i l’11% dels casos nous de càncer de pulmó (110 l’any).
Adapta el teu negocia una mobilitat més sostenible. Un transport col·lectiu i de mercaderies més net és essencial per protegir la salut de tothom.
La contaminació no es veu, però es respira. Reduint la contaminació protegim la salut.
Comentaris